ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا – اخذ مجوز ثبت سفارش

ثبت سفارش یک نوع مجوز برای واردات کالاهای خارجی به کشور است که در سامانه جامع تجارت ثبت می گردد.

اخذ پیش فاکتور از فروشنده و ثبت سفارش از مراحل ابتدایی فرایند واردات کالا است. تمامی واردکنندگان پس از دریافت پروفرما طبق ماده 8 قانون صادرات و واردات کشور، باید اقدام به دریافت مجوز ورود یا ثبت و سفارش کالا نمایند. متن این ماده عبارت است از : وارد کنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصراً به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

ثبت سفارش

ثبت سفارش مجوزی است که بر روی آن کدی هشت رقمی مربوط به مجوز ثبت شده است. مجوز ثبت سفارش فایلی است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می‌شود که در آن علاوه بر کد هشت رقمی، تاریخ مجوز ثبت سفارش واردات کالا، تاریخ پروفرما و نام شرکت وارد کننده درج می شود. مدت اعتبار ثبت سفارش شش ماه می باشد و بازرگان باید ظرف این مدت نسبت به واردات کالا به کشور اقدام نماید. البته این مدت با پرداخت کارمزد و رعایت مقررات قابل تمدید می باشد.

افراد و تجاری که متقاضی ثبت سفارش چه بصورت حقیقی و یا حقوقی هستند می توانند با مراجعه به سایت ntsw ثبت نام کرده و فرایند ترخیص کالا از گمرک خود را انجام دهند. بازرگان پس از اخذ پیش فاکتور و ارائه جهت ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت و دریافت کد فیدا می تواند شروع به ثبت سفارش نماید. برای آشنایی با نحوه ترخیص کالا می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

روند واردات را وارد کننده به وسیله ی ثبت اطلاعات لازم در سیستم ثبت سفارش آنلاین شروع می کند. توضیحات و اطلاعاتی که شما در سیستم وارد می‌کنید باید به وضوح محصول را شرح بدهد و از کدینگ هماهنگ گمرکی همان تعرفه کالا برخوردار باشد. اطلاعات درخواست شده شامل مشخصات کالا، مقدار، قیمت، روش حمل، مبدأ و مقصد حمل، نوع پرداخت، اطلاعات مربوط به فروشنده و واردکننده و …  می‌باشد  و پس از ثبت اطلاعات می‌توانید اقدام به اخذ مجوز ثبت سفارش نمایید.

موارد اشاره شده اهم موارد ثبت سفارش بود. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

واردکننده پس از اخذ مجوز ثبت سفارش و اقدام انعقاد قرارداد به کمک شرکت حمل کننده، کالا را به یکی از گمرکات کشور می‌رساند. فرآیند ترخیص کالا پس وارد شدن کالا به گمرک آغاز خواهد شد.

در صورتی که امکان انجام ثبت سفارش و تهیه اسناد لازم جهت بازرگانی و ترخیص کالا را نداشته باشید؛ بازرگانی صارش با توجه به نیروهای خبره و باتجربه، آمادگی خود را جهت انجام تمامی مراحل ترخیص کالا اعلام می‌دارد.

بازرگانی آماج شمس با سالها تخصص و تجربه در امور مختلف تجاری و بازرگانی آماده ارائه مشاوره خدمت شما تجار گرامی می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *